fredag 1 december 2017

Fredagsbukett och saffranskaka!


Hej svejs hoppar in så där på fredagskvällen.
Äntligen adventhelg !
Så mysigt.
Fredagsbukett unnade jag mig därför  och det fick bli
en Amaryllis bukett.
Hoppas den står riktigt lääänge.





Det blev leverans av en adventskalender till
äldsta barnbarnet idag.
Där sitter påsarna på en stålställning,
Hans snögubbe har smält ner 
för länge sedan.

Ju äldre de blir ju svårare att hitta på
små saker.
Men han skall nog bli säkert nöjd, hoppas jag.


 Helgkakan denna veckan fick bli den
här smarriga saken
från lindas bakskola, gå in och titta på hennes sida eller
följ på instagram.
Mycket trevliga recept.


Det fick alltså bli en saffranskaka med vitchoklad.


Den är inne i ugnen nu,
hoppas den blir bra.
På spisen puttrar en Bouef Bourguignon.
Skall bli gott med en värmande 
gryta ikväll.
I den skall det vara rödvin och det blev också ett glas till mig.

Medan kakan gräddas och grytan puttrar färdigt tar jag  en skål
för att det är helg och adventmys.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...