söndag 3 december 2017

Första ljuset tänt och glögg så klart.


 Då var det första ljuset tänt!
Det har varit en fantastiskt trevlig helg som
innehållit lite av varje.
Hoppas ni också haft det så.
Det har varit utlottning i konstföreningen på mitt jobb.
Tyvärr blev det ingen vinst för mig denna gången
Men jag gratulerar de som vann
för det var jättefin konst i år.
Eftersom jag är med i styrelsen och då har förmånen att vara med 
att köpa in konst så känner man lite extra för varje tavla som delas ut.
Det ligger mycket jobb bakom dem.



Den här ljustaken har jag gjort av ett gammalt
fiskeredskap jag tror den
tillhört en hummertina eller nåt sånt.
Såg något liknande i en inredningsbutik, men den var
alldeles för dyr tyckte jag.
så det fick bli en egengjord i stället.
En snäll granne som är smed fixade ljushållare
åt mig.
Den har varit med några år nu.

 Finaste Rudolf har fått sin plats där.
Han och jag möttes på 
Rusta förra julen och han fick följa med 
och bo hos mig.
Han är så söt.

Två stycken julmöss  från Liseberg
Får också bo där.


Sedan har det kommit upp några
tomtar här och där.


Här är en advenstake som står på soffbordet.
Men det är så korta ljus i den.
Gillar mer blockljus som kan brinna länge.

Den här tomten bor i hallen
visst är han fin.
Han är min favorit,han hittade jag på 
Netto kostade nästan ingenting.


I år intog vi vårt första julbord på Bratt,
Det kan jag varmt rekomendera
mycke gott och 
vällagat var det, grönkålen var perfect 
tillagad.


Ja här ser ni!
Mums Mums och den lille fick det
bli till.
Den värmde.
 Äntligen är det dags för att avsmaka glöggen


Vet bara inte vilken jag skall välja ikväll.
Hmm bäst L får bestämma

Än ser det lite tomt ut på godisfatet .
Det skall väl bli nötter och lite andra saker där också
så småning om.


Som jag nämt innan så tittar vi alltid på Tomten är far
till alla barnen på 1:advent
tycker den är så kul kan se den varje år och skrattar lika mycke
men den får bara ses en gång om året.
Ja nu vankas det snart glögg
Kramis på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...