torsdag 21 december 2017

Pysselgran och julkärve.


Halloj hur går det i julstöket?
ta det lugnt jul blir 
i allafall.
Tänk att idag är det årets mörkaste dag
i morgon går vi mot ljusare tider.
Så underbart. 
Vi har klarat mörkret!!!!

Om man skulle vilja pyssla lite medan man väntar 
på att skinkan skall bli klar ,
så kan man ju göra sig en liten tujagran 
att ha som borddekoration till juldukningen.
Jag skaffade två oasisar ville haft 
konformiga men de var slut. så jag skar till själv.
Sedan är det bara att pilla i kvistarna.

 Sedan kan man ju tukta den så
den blir formad som
en gran
Sedan kan man ju dekorera den med en stjärna
och lite kulor och
om man vill kanske en liten ljusslinga.
Jag gjorde två för vi har ett ganska
långt bord att duka. 


Äntligen fick jag tag i en julkärve,
verkar vara få som säljer
sådana idag.
Fåglarna får man inte glömma 
de skall också ha sitt.
Se så fint med rött band om .
bara snön som saknas.

  Sedan har jag bullat upp med talgbollar
och äpplen
Så jag hoppas att de blir nöjda.
  Den här ställningen gjorde jag av
en tom lampskärm som jag fäste pinnar på
och fat under.
 Härligt juliga röda äpplen 
bjuds det på



Ha en riktigt skön kväll nu så här
dan före dan före dan före 
dopparedan.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...