fredag 29 december 2017

Vilket underbart knaster!


Hejsan nu var det ett tag sedan.
Har haft en underbar jul med nära och kära.
Femton personer var vi det var varmt 
och kärleksfullt.
Precis som man önskar .

Visst är det underbart med knastret från tulpaner,
som man längtat efter dessa 
underbara färger.
Nu är man inte så sugen på rött längre.
 Här kommer en bildkavalkad från julafton.
Kanske ett uttjatat ämne så här
inför nyår.

Så här såg årets dukning ut.

  Några tomtar fick det bli till 
Kalle Anka fikan.
Mat och mycke mat fanns det.
Mätta blev vi. 


Åhh så kom han äntligen.

"Glada barn " poserar med tomten.


Mååånga många paket blev det.
 Snäll har jag tydligen  varit,
fick så fina julklappar.
En bok om Thomas Ledin.
Jag gillar honom skarpt.

Ett besök på Operan blir det 
till våren.
Såååå roligt!!!

Nationalteatern i augusti,
kul att ha klapparna kvar till senare upplevelse.
  Lite nya bakprylar blev det
Gillar Leilas prylar,
jätte bra kvalitet.

Ett par goa tossor fick jag också.
 Mycket blommor fick jag.
Det gör mig lycklig med blommor.
 Härlig rött.
 Säsongens första tulpaner
i min älsklingsfärg
lila. 
 En kraftig julros.
Härlig att plantera i landet ute sedan.
Till sist en azalea.
Jag önskar er en trevlig Fredagskväll.
Ikväll är det min tur att stå för 
maten, 
så det är nog dags att börja nu.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...