måndag 18 december 2017

Gröner o Grann Anno 2017



Ja nu står hon där gröner och grann 
Anno 2017
Sned och vind va hon men med lite 
avkortning med mera så 
står hon ganska rakt.

Vissa pynt ligger lite varmare om hjärtat.
De här grankulorna köpte min dotter och jag
på Åhlens i Halmstad kommer så
väl ihåg det.
Hon var nog bara 4-5 år
alltså har de hållit snart över 30 år.
Man får en liten tår i ögat av minnena.

Den här änglen köptes vid samma tillfälle
så fin snyft.

De här kulorna med Elsa Beskow motiv
är av nyare modell.
Så fina och tål att ramla i golvet.

Visst är han häftig farbror Blå 
när han åker skidor.


En gunghäst tror den är
införskaffad
på Åhlens vid ett Stockholmsbesök.

Så den här skamfilade lilla pippin
fanns alltid i min 
barndomsgran så den får vara med.
För några år sedan när barnbarnet hjälpte mig
att klä granen så sa han
Jaha en gås på tråd
Tyckte det var en så kul beskrivning.

I lördags var det Lisebergs besök med
det här härliga gänget.

En glittrande hälsning från Liseberg!
 Så fantastisk med lite snö
då känner man
verkligen julstämning.


Att försöka fånga ett kramdjur 
är minsann inte lätt.


Ett besök blev också et i den mysiga 
tomteverkstaden. 




Och lördagsgodis fanns det i massor och färger
Här var det mera godis 
Alltså julgodis tillverkning
hos min dotter.
Här har det bullats upp ingredienser minsann.

Den här unika tratten skulle ju testas.
Alltså en knäcktratt.
Med en spak så man kan 
dutta i stänga av
inget spill eller välta formar.

Här kokar den för fullt.

Här duttas det i
och den funkade Jippii


Här har det kokats med polkasmak och lakritssmak.

Några Toffiffeer blev det också.

 Här är det RockyRoads på gång.

Mycke godis blev minsann.
Ha en fortsatt trevlig julvecka .
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...