söndag 10 december 2017

Andra ljuset tänt och homemade.

   Söndag och andra ljuset tänt.
 Tar en paus från soffan och Nobellfestligheterna
och tittar in.
Så kul att se alla blomsterarrangemang 
maten och alla klänningar.
Vetenskapen är givetvis intressant den med,


  Idag har set gjorts julköttbullar och julkorv.



Det är verlkligen inte ofta som det snöat ute
när man gör julförebredelser.
jätte mysigt.



Flingorna lyckades jag inte fånga,
på bild
men lite vitt på marken
syns.


Jag spritsar alltid ut mina köttbullar 
det går mycke snabbare och blir inte så kletigt.
Ett bra tips om man använder bakplåtspapper skrynkla det
så ligger det still.


Tar lite soja på bullarna innan
jag ugnsteker
så blir det finare 
färg.

   Så blev det gjort lite julkorv också.


L står bakom spakarna och jag knyter.


Så där ja , då var det klart,
Vi provsmakade till middagen och de var
goda i år också.
Gör alltid ett stekprov innan för att kolla kryddningen.
För att vara säker på smaken, samma på köttbullarna.

Så där ja nu har vi köttbullar och korv fram till påska
HaHa så gammalt brukar det inte bli.
Nä nu kommer nog snart desserten på Nobellmiddagen,
det måste jag se.
Kramis på er.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...