söndag 28 mars 2021

Vi slipar, målar och putsar!




Då kommer lite uppdatering vad som
händer i lilla huset.
Jo vi målar putsar och snickrar
 för fullt.
Eftersom tonerna skall gå i gröna nyanser

passade inte det blåa 

kaklet längre.
Så dagens jobb har varit att måla det.



Så här blev det och jag
känner mig nöjd.
Man kan siga att det var ett pillerijobb på hög höjd.

Men jag tycker att resultatet
blev lyckat.




Några köksbänkar har också fått
sig en makeover.
Den var ganska tråkig, men nu har jag
målat med en färg som
skall se ut son cement.
Nu skall det torka till imorgon
sedan skall det på en
 primer.
Så får vi se hur det blir.

Kökslådorna har  också
fått ny färg på sig.


Dottern kom och rengjorde 
alla rören på toan.
Bäddade in dem med 12% ättika
på torky.
Det tar alla avlagringar mm.
Det luktade starkt och stackarn
blev helt tårögd.
Men vad blankt och fint det blev.


En ny duschkabin har kommit
och i morgon kommer
en ny toastol.
Så snart blir toan som ny.


Mr:L sliter med pärlspont och målning
spackling av det och mycke
annat.
Hatt hyllan kom på plats idag.

Nu så går vi in i påskveckan
och sommartid har vi.
Vi går mot skönare tider.
Ha en trevlig söndagskväll.
Kramis! 




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...