onsdag 29 november 2017

Mosskransar och småtomtar!



Så klart undrar ni vad skall det här bli.
Blyertspennor kanske?

Det skall bli små tomtar tänkte jag.
Som jag sedan skall dekorera mina mosskransar med.
Jag gillar ju att arbeta med naturens egna material.


Lite röd färg så blir det luvor på



Sedan lite vit färg och rita dit ögon och mun
med svart penna.
Vips så har vi några små tomtar,
visst är de söta.


Jag har hängt en stor adventstjärna i mitt växthus.
Det såg så mysigt och inbjudande ut.
så jag satte mig där ute och gjorde mina 
mosskransar.
Hade en stor filt runt om benen, det var tvunget,
men mysigt var det.

Då börjar vi med krans nr 1.


Satte på den här musiken i öronen The Playtones
julskiva jag blir så glad
och går igång av den.
Den brukar jag spela när jag julstädar 
passar jättebra till det, pigg och glad musik så får man
lite extra energi, vilket verkligen
kan behövas denna
mörka tid
Riktigt mysigt att sitta där ute och jobba och
slippa vara inomhus  
för det skräpar rätt mycke med mossa och kottar mm
när man håller på.
God musik i öronen och varmt sken  från stjärnan
jag hade givetvis en annan lampa upptill
annars hade inte gott att jobba.
Skulle bara haft lite glögg också
att jag inte tänkte på det.


Så här blev resultatet
ja jag får nog va nöjd, blev lite kall om fingrarna 
därute för mossan var våt.
Men jag värmer mig vid öppna spisen.

Lite olika pynt på dem
Tre olika varianter blev det.
Jag behåller väl en själv också
skickar jag väl en
till Göteborg och en till Varberg
det är så kul 
att ge bort något man gjort själv.
Det brukar va väldigt uppskattat.
Ha nu en forsatt trevlig kväll och passa på och
mys för nu är det mystider.
Kramis!

1 kommentar:

  1. Sa mysigt Annika. Din blogg med alla dina underbara konstverk piggar verkligen upp. Trevlig Advent!

    SvaraRadera

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...