onsdag 22 november 2017

Hur kunde detta ske?





Hur kunde det bli så här?
Fyyyyy vad klumpigt av mig, jag bröt av amaryllisknoppen.
Inte klokt, jag gjorde faktiskt likadant
för några år sedan. Hmmm.


Men tur i oturen så är det två två knoppar 
på den, så lite senare kan
den ju få komma fram
när den växt till sig.


Knoppen får stå i lite vatten,
så får vi se
om den slår ut.



Som tur är så hade jag en till, så fönstret blev
adventpimpat ändå.



Införskaffde  två st Gardenior tänkte att
de var gröna och fina och lite juliga.
 De har en underbar doft när de blommar.
Inte säkert de trivs i värmen från kakelugnen.
Vi får se.


Den lilla Lucian fick komma fram.
hon är så söt.

Då var ett fönster klart lite tidigt kanske.
Men det är så mörkt nu ,
så man längtar så efter adventmys.
Ni får ha en alldeles underbar onsdagskväll.
Det skall jag också ha, för jag skall
gå på bio med en god vän.
Kramis på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...