onsdag 27 september 2017

Höströj och målarfärg!

 Go kväll på er!
Hu idag var det tråkjobb på gång
har tömt ut all krukorna som mina gurk och tomatplantor
stod i.
Det är ju inte lika kul att städa ut ,som att plantera ut.

 Så här ser det ut nu
resten skall ut, det skall damsugas och allt skall rengöras med
såpa så att inga mögelsporer mm bor kvar.
Får ta lite i taget.

Vad är nu det här då?
Jo jag tänkte måla om i hallen och trappan upp
till övervåningen.


Fick för mig att blanda in lite varmare färger
tänkte att det skulle ta upp färgen på 
golvet.
 Provat lite på väggen hur nyanserna ser ut.

Men njaa lite osäker är jag, hur mycke 
färg jag vågar sätta.

 Framför allt är det dörrspeglarna i ytterdörr
och innerdörr som jag vill måla
i lite olika nyanser.
 Sedan blir det nog en beige ton på
väggens pärlspont.
Ja vi får se hur jag gör.
Nästa gång när jag visar er resultatet
kanske det är grönt Hi Hi.
bara skojar, fortsättning följer givetvis på detta.
Nu vankas det kvällsmat nu har L lagat 
mat igen minsann 
Han kan han min käraste.
Kramis på er:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...