onsdag 6 september 2017

Brasdax och kökshylla.

 
Gokväll denna regniga onsdagskväll.
Ja som ni ser då var det dags att tända höstens eller
ska vi säga sensommarens första brasa.
Kände mig så frusen Burrr Burr.
Så min käraste L tände en brasa det värmde.
Sedan lagar han lite god mat också.
Kantarellrisotto mumsigt.
 
 
 
En höstbukett på uterumsbordet.
Kärleksört  några strån samt några kvistar.

Tänkte visa er vad vi gjorde för någon vecka sedan.
Ändrade om i köket lite.
Satte upp en hylla att ställa lite pryttlar på.
Tyvärr glömde jag fota hur det såg
ut innan.


Här är en bild från en annan del av köket.
Jag hade liknande metallstänger som det hängde en
massa pryttlar på.


 Nu har jag en hylla istället och en kokbokshylla inunder.
Så har jag satt upp krokar undertill på
hyllorna så att man kan hänga
pryttlar på.
 
 Införskaffade också två lampor
för lite extra ljus.
Tyvärr har jag inte hunnit fixa sladdarna snyggt ännu
men det kommer.
Det räckte med en lampa på nya hyllan
så den andra lampan fick bo här.
Fula sladdar skall fixa
lovar!

Den passar bra där tycker jag.
Brukar dricka mitt morgonkaffe och läsa tidningen där.
Inte dumt med lite extra ljus
när mornarna är mörka.
Nu blir det lite mat också blir det idol.
Kramis på er!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...