söndag 3 september 2017

Femårskalas!

God kväll på er!
Nu kommer det äntligen ett ett inlägg efter en
massa datorstrul i kväll.
Vilken fantastisk dag eller helg får man väl säga.
Vilket väder vi haft.
Som ni ser har vi haft 5 års kalas idag.
 
 

Dagen började med presentletning i trädgården.
Ballonger var utsatta lite var stans och
någonstans kunde det ligga
presenter.
 


Nähä inget här heller, vilket letande.
Letandet fortsätter, nu börjar det bli
bråttom.

Nu börjar snart tålamodet tryta,
men vi fortsätter.

 Äntligen fann hon presenterna minsann.
Spännande presentöppning.
 


En prinsessklänning bland annat.


En ryggsäck med hundar på.


Här har vi den allra sötaste prinsessan.
 
Dukning i uterummet kändes säkrast.
det kom ju faktiskt en skur
när vi satt och åt.



Balonger skall det vara.


Så klart är det rosa tema när favis färgen
är det.


M

 

 Och mera paket blev det mååååånga.

 
 




Sedan blev det dags för lite buffemat.
Pasta sallad med mozzarella, kyckling ,lax,kantarellpaj,
smörgåstårta och tunnbrödsrullar.

 Här har födelsedagsbarnet vid buffebordet.
 

Sen var det dags för fika.
 Här har vi marängerna jag bakade häromdagen.

 Två tårtor för en liten prinsessa måste ju
ha prinsesstårta
Jag gjorde tårtan som ett hjärta lite knöligt blev det,
inte lätt att få marsipanen jämn.
Men födelsedagsbarnet var nöjd
Fyller man år måste man ju få rosen haha.
Nu tänker jag avsluta den underbara
helg med ett avsnitt på SVTplay
Paula tredje avsnittet skall
vara så otäckt burr burr.
Kanske inte kan somna sen.
´Kanske får hålla min  L i handen då.
Om jag blir rädd.
Kramis på er finaste.

H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...