onsdag 13 september 2017

Silverpäron och vårlökar.

 Hejsan på er!
Hu vad det regnar, men verkar inte blåsa så mycket ännu.
Alltid lite orolig när det skall blåsa
för mitt växthus.
Det har fått stryk många höststormar.
För ett tag sedan skrev jag om att jag ville ha ett
Silverpäron.
I söndags var jag på Höråsens plantskola och 
inhandlade ett sådant.
Ja lite annat blev det också! Hi Hi
Man brukar kalla det för nordens olivträd.

Skall verkligen bli spännade och se om det trivs.
Det hoppas man ju.

Några Lagerträd fick följa med hem också.
Vet inte riktigt än var de skall bo.
Men de finner sin plats så småningom.



Har dåligt med blommande höstblommor.
De hade halva priset på perenner såtvå stycken
Vit skogsaster fick följa med.


Gillar verkligen vita blommor .

Det här är årets perenn
 Det här är en Krypflox skall blomma 
också den med vita blommor.


Ja här ståtar Silverpäronet så fint.

 Här fick Astrarna bo.



 Floxen får breda ut sig här.
Kommer med vita små blommer till våren.
 De här kom i ett paket på posten idag.
Skall ner i jorden så fort som möjligt, så att inte lökarna torkar.

 Så klart måste några tulaner 
gå i lila o rosa.
Det är ju jag väldigt förtjust i de färgerna.
 Allium är nytt för mig.
 Fler tulpaner som går åt orange rosa
hållet.
Blir spännande till våren när de kommer upp
jag brukar glömma vad jag petar ner
blir det en överaskning.
 Narcisser med färgad fyllning.
Nu är min tacopaj färdig i ugnen  den och ett glas rött
får man unna sig
det är ju lilllördag idag.
Ha en underbar onsdagskväll.
Skulle vara kul om ni lägger en kommentar
när ni är inne.
Kramis!

1 kommentar:

  1. Ni har en helt underbar tradgard du och Lasse. Sa mycket tid och jobb ni lagger ner pa den, men jag forstar tradgarden ligger er varmt om hjartat, och resultatet blir ju fantastiskt. Lycka till med Silverparonet. Ja det liknar ett olivtrad. Ni far val vara med nar det blir dags att "visa sin tradgard"!

    SvaraRadera

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...