onsdag 20 september 2017

Ny pall och lite fikabak.

Gokväll på er!
Det blir ett sent inlägg idag.
Måste visa min nya kökspall som äntligen har kommit.
Jag beställde den  i mitten av maj
så den leveranstiden var 
lång.

 Men nu är den här !!!
Visst är den fin.

 Har så mycket frukt i trädgården
både äpplen och päron.
Så jag har bakat några fruktkakor/ pajer.
Gott att ha i frysen.

Brukar även frysa ner äppelklyftor 
för att ha senare i vinter.
Idag gjorde jag en äppelkaka med socker och kanel,
samt en päronkaka som jag lade i lite
hackad after eight i.
Hade några bitar kvar i en ask från helgen
då vi var lite retro och gjorde päron med after eight i ugn.
 Det blir ett test har aldrig gjort det förut.

Jag brukar använda recept till vanlig sockerkakssmet 
när jag gör sådant här.

 I smeten till äppelkakan hade jag i citron
och till päronkakan vaniljsocker.
 Då var det dags för ett besök i ugnen.

 Då var det klart.
 Päronkakan får bli fredagsfika eller helgens
får man väl säga.
 Där står den och väntar, får se om det funkar med 
after eight ,
Go kväll på er nu väntar sängen.
Kramis på er.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...