lördag 23 september 2017

Örtbuketter och chili.





 Hej på er på Lördagskvällen.
Hoppas ni har det bra.
Efter en skön tur på motorcyklen
fick jag ett ryck och plockade in lite av mina örter.
Gjorde några buketter  att hänga på tork.



Där hänger de väl tryggt ihop med Ernst och Morberg
eller hur. 





Sedan skördade jag min chili.
Ganska mycket men skall ge bort 
en hel del.
Av den anledningen känner jag mig lite men bara lite som
Pernilla Månsson Colt trädgårdstider
när hon käkade chili.Ha Ha
Det svider i ansiktet på läpparna.och i näsan
det räckte tydligen att bara att skörda den tydligen.




Har också tagit hand om fröer till nästa säsong.
Lägger dem i kaffefilter för att
torka sedan i torra burkar.


 Får se om det lyckas.
 Innan i veckan så gjorde jag  i ordning 
det här landet.
Det har aldrig varit riktigt lyckat.
Jag grävde bort allt och började om från början.

Med lite nya växter så blev resultatet
så här hade lite stenar och tegelrör
som jag använde



Känner mig riktigt nöjd.




 Nu börjar det dofta riktigt gott från köket.


Just det L bjuder på trattkantarellsoppa.
Skall bli mumsigt.
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll.
Kramis



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...