söndag 1 oktober 2017

Musikliv och Tripp2Garden.

 Lördagen bestod av besök hos sonen med familj göteborg.
Ett besök på bokmässan var inplanerat.
Men vi tappade lusten för den med allt otäckt folk som skulle demonstrera,
dumt att ge sig in i allt det där.
Istället föreslog sonen en utställning på Göteborgs museum.
Musiklivet i Göteborg 1955-2018. 
Den rekomenderar jag av hela mitt hjärta.
Så rolig och en sådan nostalgi kick!
Super Super Super.
Pågår nog året ut tror jag.


Det var sådant man såg på TV som barn med Sonja Hedenbrant
och Sten-Åke Cederhök.


Tages de var ju jätte stora.

 Spotnicks 

Kolla in Spotnicks scenkläder,
rymdtema.

 Man kunde också testa hur man dansade till
de olika stilarna.
Så klart staden stora son


 En annan av stadens söner Joel Alme
som gjort >>Snart skiner Posidon>> den är så fin.
Ryser när jag hör den.

 Freddie Wadling så klart.
Ett helt rum med teckningar papper med låttexter
en massa samlargrejer från hans hem.
Jätte häftigt
 Vem är mannen i den kritvit streckade kostymen tro?
Titta på bilden under så får ni svaret.
 Jo minsann det är Ebbot.
 Proggen så klart
 Nationalteatern
Här har vi sillstryparns  klädsel (Ulf Dagerby)
Ja det var bara lite grand vad man fick 
beskåda
 Idag var det ett besök Trip2Garden 
denna gången var det Marie
som hade sin trädgård på Moarna Tvååker
öppen.

 En helt underbar trädgård.
 Lite pryttlar man kunde köpa.
Hoppas ni får lite insperation,
Trädgården är fin på hösten också.

 Så inspererande.
Pumpatider






Den här Klockrankan tyckte jag var otroligt vacker,
kul med blommning så här sent på säsongen.

 Halmhattar L inhandlade en sådan
lite sent på säsong men
han tror på en varm näst kommande sommar.
 Sedan bjöds det på fika så klart.
 Kladdkada åtnjöts ute i trädgården.
Ja det var denna fina underbara helgen.
Lukas och jag önskar er en helt underbar kommande måndag.
Kramis! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...