söndag 15 oktober 2017

Polkagrisar och Whiskyröst.

Hej på er!
Fortfarande härjar den där förbaskade viruset i min kropp.
Har en riktig whiskyröst trots att jag inte 
druckit någon.
Hostar och rosslar och känner mig matt.
Men titta vad jag fick av dottern.
Så söta med Elsa beskow 
motiv på.

 Ja snart är vi där!
men det gör mig ingenting för jag älskar julen.
med allt och pyssel och mys.
och vet ni efter den blir det ljusare
och då kommer en ny vår.
På vägen hem från Stockholm stannade de till i Gränna 
och köpte polkagrisar.
Bra kombination sött o salt.
L gillar salt o jag sött så det passade persfekt.

Ja vi har varit hundvakt till Ingo när matte o husse var och 
lyssnade på Rolling Stones.
Här intas lördags frullefralla ihop med Lukas.
Klart att vovvar också skall ha färsk fralla på lördan.

 Så fick vi låna den den underbara godingen samtidigt
när mamma o pappa var ute på roligheter.

Här tillverkas en vedlucka  på altanen.



Han brukar tycka det är kul att snickra med morfar.
bra att kuna lite praktiska 
färdigheter.

 Jag fick trotsa hosta snorighet  igår.
För vi hade biljetter till Sten o Stanley på stadsteatern.
Kan tycka att det är kul att lyssna på lite
nostalgi ibland.
Det var ju låtar som jag hörde som barn som mamma och pappa
och mina farbröder lyssnade på.

 Alexander Nilsson son till Ebbe Nilsson han har en fantastiskt
bra röst.
 Ja det var många låtar man kunde sjunga med i.
 Fullt ös på de yngre killarna gubbarna med för den delen.
De rockade loss.
 Ja vi tar väl en runda i trädgården också.
Nu blommar primulan igen!


 Nu är det verkligen höst.
 Vackra färger.
 En stockros som fortfarande blommar.
 Lite mossa o murgröna som dekoration.



 Pumpatider.


Ja så här såg det ut för några månader sen.
 Nu har allt vissnat ner,så nu skall allt räfsas ihop
inge kul precis men det måste göras.
De blir många säckar att räfsa ihop.

 De här är mitt senaste kap på Trip 2 garden.
Maschallhållare på höjden, visst är de fina!
så inga vovvar kan skadas.
Härligt rostiga I love it !
Ha en fortsatt trevlig söndag.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...