söndag 8 oktober 2017

Damsugarkrasch och pumpor.

 Burr igår var det ruskväder!
Försökte pigga upp mig med lite nytt grönt i köksfönstret.
Så jag skrev härliga höst på tavlan.
För visst kan den vara härlig! dagar som idag t.ex
 Gårdagen var väl inte den bästa tur dagen precis.
Skulle damsuga , då kom det en mycke otäck konstig bränd lukt
från den.
Så det var bara ut med den , fick åka i väg och införskaffa en ny.
För damsugare kan man inte va utan, ja den andra 
hade nog en åtta tio år på nacken,
så det var väl dags.
Men den här nya skall vara bra om man har hund o katt ja katt
har jag ju inte men en vovve som fäller 
utan dess like.

Målningen fortsätter.
Väggarna är så gott som färdiga nu.



Börjat på dörrarna , ser kladdigt ut nu,
Ja jag är ju en erkänd målarkludd
men jag måste måla ett parti i taget eftersom det skall vara olika färger
i speglarna.

Idag tog vi en tur till Tjolöholms skördefest.
Här har vi självaste John Taylor
som håller föredrag.
Han är ju trädgårdsmästare på Tjolöholm.





Här gott om matutbud att välja mellan.
Vi fastnade för lammburgare, vilka var väldigt goda

När Jonathan var liten älskade han att titta på 
en film om en traktor som
hette Grålle.
Ja jag vet inte hur många gånger vi tittat på den.
Därav bilden.

 Läckra grönsaksstånd

Å så mera John Taylor.

 På vägen in till Tjolöholm ligger en gård
som dels odlar pepparot
och mängder av pumpor.
 Jag brukar köpa mina hallowen pumpor där.

Så läckert med mängden pumpor.


De hade till och med en pumpautställning där.
Nä nu får jag önska er en fortsatt trevlig söndag.
Nu måste jag fortsätta måla.
Kramis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...