söndag 4 mars 2018

Målning,målning och en ny matta.


Ja då var det redan söndagskväll, vad helgen gick
fort.
Vad jag gjort ? jo jag har målat och målat,
så många sidor vrår det 
finns i ett skåp.



 Det här skåpet skall också fräschas upp.
Rosa inuti men blått och grått 
utanpå.
Men det får bli morgondagen tills det.
För nu måste jag faktisk vila handen
har riktigt ont i den. 




Sista strykningen på golvet gjordes i natt,
fick göras så sent som det var möjligt 
för att ingen vovve skulle
trampa i det. 
Skönt att det är klart , så man kan börja möblera  upp rummet igen.



Det har också ingått ett Ikea besök,
i helgen.
Vad det är i paketet får ni se 
senare.


  
Det skall göras en tavelvägg så det
inköptes lite ramar till det.
Samt belysning till de nymålade skåpen.
Så än en hel del pyssel kvar.
 Tänkte  möblera med lite mer gröna växter nu.
det kan göra att ett rum känns mer mjukare.
De här fick följa med hem,
de hade ett jätte bra pris på stora växter där idag.


Sedan kom den här älsklingen på besök
med sin familj.

J passade på att provligga den nya mattan.
Köpte denna mattan i höstas 
när det var Blach Freday,
det var 30 % på den då så jag passade på.
Har väntat länge att få lägga
på den.
Ville inte lägga på den innan 
vi renoverat.
Den var precis så fin som jag 
önskat.




Så nu kunde vi ställa tillbaka soffan och bordet,
det känns som ett helt
annat rum.
Vi är jätte nöjda ,
men en aning slitna ,det har varit en intensiv vecka.
I morgon kan vi nog flytta ut TV mm
till skåpen igen.
Skall bli skönt att få ordning igen.


 Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.
Jag kryper upp i sängen 
en stund med de här.
För som sagt jag känner mig lite sliten
men väldigt glad och nöjd.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...