måndag 12 mars 2018

Besök på Kosta Art Hotell.



Hejsan på er!
Har precis kommit hem från ett mycke skönt och trevligt besök
på Kosta Art hotell och spa.
Ja besöken där är alltid lika trevliga.


En fantastisk vacker miljö där det finns glaskonst 
överallt.
Här är handfatet på toaletten, helt i glas.

Nagellackflaskorna av Åsa Jungnelius
är ju bara för läckra.
Har vid ett tidigare besök köpt både nagellack och
läppstiftet  i mindre format som pryder 
en hylla vid handfatet på toaletten.


  
Nere i spa avdelningen fortsätter utsmyckningen,
här är det  fiskar som det rinner vatten ur.

 En trevlig bar med goda drycker och snacks.
Bassängbottnen har också utsmyckning.
Lite svårt att fota förstås.

 Man kan simma utomhus också,
lite svalt kan jag säga att det var,men skönt när man kom upp.


Då var det skönare i den varma utomhus bassängen.
Där kunde man sitta längre och njuta.


I glasbaren är det utsmyckat med istappar i glas mm.
Så vackert!

Här inne satt vi och åt på kvällen.
Men man kan känna sig lite frusen  känns som det är
smyckat med is och inte glas.

Man får nästan lite ishotell känsla där.


 I frukostmatsalen kan man också njuta av glaskonst.
En fantastisk god frukostbuffe bjöds det på.
Det saknades inget där.




Lite shopping fick det ju bli också.
Där finns en outlett för kläder
också.
De andra i sällskapet shoppade där,
men jag var inte sugen på det
så jag köpte mig en 
Ernst vas som jag önskat
 mig länge.


Sedan blev det några nya krukor till vardagsrummet,
blev sugen på lite färg även på krukor,
har haft så mycket vitt ett tag,
även om det är snyggt så kan det behövas lite omväxling ibland.

Lite nytt påskpynt fick också följa med hem.
Oj det är ju snart påsk,
fast det inte känns så vädermässigt.
Ha en trevlig fortsatt måndag .
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...