söndag 18 mars 2018

Vilken härlig söndag!


Vilken dag att vakna upp till.
Solen strålade verkligen in genom
fönstren.
Snart kan man sitta här ute och ta en fika.
Solens strålar värmer upp ganska fort
här ute.

Passade på att vårpynta lite,
i uterummet.
Blir mycket trevligare att kika ut då.
Ljuset härliga Ljuset underbart
när det äntligen kommit tillbaka,


Mina olivträd verkar ha klarat sig bra,
trots att jag var lat och lät
dem stå kvar när det var så kallt,
men jag har bäddat in dem i säckväv, så de kanske inte frusit 
om fötterna


Snart kan jag börja vårstäda uterummet,
och många härliga stunder där väntar.

Vi tog en skön promenad utmed Ätran,
där satt en häger och
såg frusen ut.


 Härliga underbara Skrea strand.

Havet glittrade verligen idag,
många satt med näsorna
vända mot solen.


Stegen ledde oss hit till fina förtjusande
Strandbaden där vi skulle 
intaga en brunch.




Som vanligt fantastiskt gott,
synd att man blir så fort mätt bara.


Lite godsaker som avslut finns det
ju alltid plats för.
Söndageftermiddag ja jag tror
jag hoppar upp i soffan med en bok
och en kopp kaffe en stund.
Borde fixa belysningen i skåpen ja jag får se
vad det blir.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...