onsdag 7 mars 2018

Förbaskat nöjd.



Tittar in en kortis så här på lillelördag.
Förbaskat nöjd blev jag 
med färgsättningen  på skåpet.
blev bra med rosa inuti, fast det verkade vågat.
Gäller att tro på sin magkänsla.

Drog de sista penseldragen nu ikväll
och nu återstår bara vaxning
och så skall beslagen sättas dit.
Sedan kan jag börja ställa in mina glas.


Tar bit för bit så snart skall det väl vara klart 
vårt vardagrum.
Skönt när allt kommer på plats, börjar
kännas lite slitigt nu, samtidigt
som det är kul.


Klickade hem mig en ny lampa,
men jag köpte fel glödlampa till den.
Skulle vara liten fot och jag köpte stor fot.

Så jag fick ta en som jag hade hemma 
så länge.
Tyvärr var den förstark för att det skulle gå
att få en bra bild.


Sedan har det kommit in en 
bukett igen i vardagsrummet.
Tyckte dessa tulpanerna var så vackra.

Ha en fortsatt trevlig lillördag.
Här blir det latmanskost idag alltså pizza,
sedan mästerkocken.
Sedan vill jag nog nana kudde.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...