fredag 16 mars 2018

Trotsade kylan, det är ju snart påsk!


Äntligen fredag såååå skönt!
Fast jag har ju haft kortvecka var ju ledig i måndags,
men skönt med helg ändå.
Trotsade kylan och köpte med mig 
några sådana här finingar.
Brukar sätta några pense᷾er i kruka i uterummet᷾᷾
till påsk.
De är så söta de har liksom ett lite personligt
utseende var och en.


Den här ståtliga herren har fått komma 
fram och lufta sig.
Det är ju snart påsk.

De nya äggen och fjädrarna har 
kommit upp i riset.


 Rummet börjar så småningom bli möblerat
och klart igen.
Visar lite bilder hur det ser ut nu.
Belysning skall sättas upp i skåpen jag målat,
det blir helgens jobb.
Sedan städning resten av huset ser ut som ett bombnedslag,
när man fokuserat att bli färdig i detta rummet.


Inga tavlor har kommit upp än.
 Skall göra en vägg med enbart foton med
motiv som L fotat på resor mm.
Har köpt ramar och skickat foton på framkallning
men alla har inte kommit än.
Förhoppningsvis klart nästa vecka.


Plockade in en rejält stor
Magnoliakvist från trädgården,
skall bli spännande 
och se om den slår ut.








 Min fina skyddsängel som jag fått
av goda vänner.
Kom mer till sin rätt , när den bytt plats.

Önskar er en riktigt trevlig och skön helg,
här i huset blir det planka i kväll.
Kramis!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...