onsdag 28 februari 2018

Jag vann!!!


Hipp Hurra jag blev så glad jag vann!
Jag som aldrig brukar vinna, jag vann ett presentkort
på Strandbaden.
Vi hade årsmöte i Unionklubben idag och
eftermötet bjöds det på 
smörgåstårta och utlottningar av några sådana här till medlemmarna.



Klickade hem lite nytt att läsa.
Är inne i en riktig läsarperiod nu, så det är 
bäst att bunkra upp.

Den här boken blev jag väldigt nyfiken på.
Hon som ung 17 årig tjej 
var först på plats och gjorde första hjälpen vid Palme mordet.
Hon var med i en intervju i Skavlan för någon
månad sen.
Verkar som hon blivit konstigt behandlad och
ingen lyssnade på henne.
Sådant måste ju påverka hela ens liv,
att uppleva något sådant.

Mikaela Bley har kommit ut med sin tredje bok
i serien om journalisten ellen Tamm.
De första två har varit mycket
läsvärda.


Kristina Olsson är också ett säkert kort.
Den här skall tydligen
vara riktigt otäck, har jag hört.

När det gäller vardagsrumsprojektet
så är det golvmålning 
som gäller nu.
Här har första skiktet målats.

Här är första delen färdig struken.
Gäller att att ta några
bitar i taget för logistiken skull.
Vart vi skall så måste det rummet passeras.
Men bit för bit så  går det.
Ni får ha en trevlig onsdagskväll.
Nu tar jag mig ett glas vin.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...