söndag 4 februari 2018

J besök . Mello och årets.första frösådd.





 Den här helgen har jag haft besök av ett mina fantstiska barnbarn .
Vi har haft så mysigt tillsammans.
Men gud vad tiden gå fort , det är snart
12 år sedan på sommarens första 
dag som du dök upp
och fyllde mitt hjärta med såååå  myyyyyycke
kärlek.

 Det här var ju precis, när du gick omkring
i din polisdräkt.



 Vi passade på att ta en promenad
i staden vid havet.
Staden vid havet visade en av sina bättre sidor 
denna vinterdag.
Lycklig vovve som får leka med 
sin favorit.






Sedan tittade vi så klart på mello.
Till det fick vi så klart 
äta något gott.
Min favoritlåt blev John Lundviks.
 Det blev räksemlor.
 Lite nyttigheter får man ju också ha......
De t blev några parmesan panerade
kycklingben också.
Recept från Malin`s Diners blogg.
 Sedan var det äntligen dags att så de första fröna.
 Säsongstart alltså.....
Det blev Petunior.
Tre olika sorter.
Den översta Purple Piroutte provade
jag redan förra året.
Den blev jätte fin.



Det är inte många frön i en påse.
Pyttesmå är de också.
Sådär då får vi se om det gror.
Avslutar med en bild på liljan från fredagsbuketten som blev
onsdagsbukett och nu är det söndagsbukett.
Nu skall jag köra hem mitt älskade barnbarn till sin
mor och far i sin hemstad.
Ha en fortsatt trevlig söndag och ikväll är
det ju bron.
Mysigt och det är vitt ute.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...