onsdag 31 januari 2018

Musli och fredagsbukett på en onsdag.


Gjorde mig ett gäng musli i går.
Tycker aldrig att de man köper är så goda.
Det blir både billigare och godare att göra själv.
Då man kan tillsätta sina egna favoriter i,
eller ta vad man har hemma.


Gäller bara att röra runt ofta medan man rostar,
så det inte blir bränt.
För fy det är inte gott med bränd musli.


Här är receptet, jag uteslöt dock
linfrön för det är inte
så nyttigt.
Det ser väl gott ut!

 Tyckte vädret idag var så fruktansvärt 
grått o trist.
Mina tulpaner från förra veckan var vissna,
så jag unnade mig 
fredagsbuketten idag fast det bara är onsdag.
Hoppas den står läääänge.

Den består av liljor, anemoner och
någon sorts tistel ser det
ut som.






Jag gillar eukalyptos  den luktar underbart.
Tycker det är snyggt att sätta 
några ensamma spretiga 
kvistar bara i en 
vas eller urna.
Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll,
jag tänker titta på Sveriges 
mästerkock.
Kramis!



1 kommentar:

  1. Vilken fin fredags-onsdagsbukett! Ska prova ditt musli recept. Ja jag har ocksa last att linfron inte ar sa nyttigt sa jag anvader dem inte langre.

    SvaraRadera

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...