söndag 14 januari 2018

Strandpromenad och sista skvätten glögg!


Precis kommit in från en uppiggande promenad
på Skrea strand.
Hu vad kallt och blåsigt det var.
Det riktigt värkte i ansiktet av den vinande blåsten..
 Men man känner att man fått i sig lite syre.
Skönt att komma in i 
stugvärmen efter detta.
Det fick bli att värma på den sista
slatten av årets Blossa glögg.
För att få tillbaka kroppstemperaturen.



I fredags var det ju min dag.
Ja eftersom jag alltid går i ide i januari
så brukar jag fira min dag några veckor senare.
med nära och kära.
Tycker att det är roligare 
att fira då.
Min födelsedag är ju så nära allt 
jul och nyårsfirande.
Så min kära sambo bjöd ut mig på 
Cibon i Varberg.
Vi startade med en boullabaisse till
förrätt jätte god.
 Sedan blev det Cibons Wienersnitzel,
jättegod.
Men vilka jätte portioner,
man blev mer än mätt, orkade bara halva.
 Lite utrymme finns det alltid för något sött.
Det blev churros,
så goda med kanel, socker och saltkola sås till.
Älskar giros, för tankarna till 
värme och Spanien.
 Fick den här trevliga boken av L.
Det blev jag jätte glad för.
Mandelmanns tillhör mina favoriter,
blir så glad i själen av det programmet, allt
är så positivt och glatt.

  Lite blomster smög det sig in också,
var på besök hos min
kära dotter igår och fick med mig denna vackra
tulpanbukett hem.
Denna fina buketten kom från en kär
vän i Köpenhamn.
Ja trots att jag inte har firat än så
blev jag smygfirad.
underbart och trevligt....

Nu hoppar jag upp i soffan med en filt
och denna boken, riktigt bra
faktiskt.
Det börjar även lukta gott från köket,
L lagar mat i dag.
Ha en fortsatt trevlig söndags kväll,
och det är ju Bron ikväll
mysigt.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...