söndag 21 januari 2018

Det blev Lobster Rolls, vitaminkur och första snödroppen.

Hej på er vänner!
Om ni vill ha en vitaminkur med sting
så gör den här.
Pressa en citron blanda med honung och riven färsk ingefära,
skala två apelsiner och kör i stavmixer,
blanda med cirtonsaften.


Häll upp i glas.
Det ni det rensar haha...
Om man tycker det trots honungen blir för surt 
minska lite på citronsaften.

Har länge tänkt  göra Lobster Rolls,
såg  Leila göra sådana i sitt nyårsprogram.
Såg så smarrigt ut.
Så nu blev det äntligen av.
Jag tog köttet från en tinad hummer 
och blandade med majonäs salladslök, vitlök ,
salt, peppar och sweet chilisås,
det skall även vara koriander i ,men det är L inte
så förtjust i så jag tog dill istället.

 Jag använde briochebröd som jag penslade 
med olivolja och sedan grillade.
Man kan också använda korvbröd till det.
Sedan delade jag de på mitten, skall vara en träpinne i
men det hade jag inga för tillfället
så det fick bli drinkpinnar 
istället.

De blev riktigt smarriga.

Jag var ute i trädgåren en sväng!
Ser att de första snödropparna
har kommit upp.
Glädje.....  
 Ser även att tulpanlökarna vaknat.

 Dessa underbara julrosor som blommar
nu, blir så fasinerad 
av hur de kämpar och orkar blomma i landet nu.


Dessa julrosorna har jag planterat ut efter att jag
haft dem i kruka tidigare år.
Så mysigt att de trivs och blommar om år efter år


Även mina primulor har vaknat,
ser ni den blåa fläcken i mitten, det är en
blomma på gång.

 Här syns den tydligare.
Brukar köpa några primulor att ha inomhus
varje år, som jag sedan planterar ut.
Då är det extra roligt när de kommer tillbaka år efter år.

Här ser vi en violett primula knopp.
Så mina vänner nu har det börjat gro.
Underbart!
Ha en trevlig söndagskväll, jag ser fram emot bron.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...