onsdag 7 februari 2018

Ny doft å nya naglar och ett supergott bröd.

 Ibland får man unna sig, köpte mig en ny doft idag.
Den luktar sååå gott.





Var hos Julia på Studio 42 och fixade mina naglar idag.
Man känner sig så lyxig när man blir
ompysslad ,och det var skönt
att få bort det gamla gelet som var utväxt och fult.

Det här brödet måste ni prova på att baka!
Hittade det i Jennys matblogg.
Supergott och enkelt.
Ja ni ser halva limpan tog slut med en gång. 



Gott ljummet med bara smör på,
till en sallad eller soppa.
Bara att blanda ihop , fick jäsa i ca 30 min,
sedan baka ut det till en limpa ställ ugnen på 200 grader  ställ in i kall ugn.
Sedan jäser det i ugnen medan den värms upp.
Låt vara inne ca 50 min.


Här är receptet.


Ja målarburkarna har kommit fram!
Dags att ta tag i nästa
projekt.
Mer om det en annan gång.


Så ett boktips så här på onsdagskvällen.
Katarina Wennstrand, tycker jaag
skriver bra , mycket otäcka historier som handlar
om unga tjejer och kvinnor bl.a.
Mycket läsvärt.
Ja det är ju lillördag och då äter vi något extra gott.
Jag tänker laga ett italienskt bjudbröd
står det på receptet, jaja det är ett
köttfärsfyllt franskbröd, med mozzarella och oliver,
soltorkadtomat basilika mm.
Låter väl gott.
Kramis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...