söndag 13 augusti 2017

Växthuset levererar.

 
 Hej igen så här på söndagskvällen
idag har det varit trädgårds
och växthusjobb
man får passa på när det är uppehåll
lite väl blåsigt för min smak
idag men inget man kan göra något åt.
 

Mina tomatplantor levererar helt
galet i år.
Hur mycket som helst.
De här chokladbruna gillar jag.
Snyggt med lite olika färger i salladen.



Kvistarna orkar knappt bära upp alla.

Jag brukar koka ihop tomatsås
och frysa in till
vinterns pizzor och köttfärssåser
mm.


Brukar svänga ihop lite på en höft
några gula lökar, vitlök, salt lite socker
svartpeppar.

Fräser lök och vitlök i olivolja först
sedan  med tomater salt, socker
svarpeppar några lagerblad
får också komma i.

 Samt lite oregano som jag hämtade i kryddlandet.
Sedan får det puttra någon timme.

 
Chiliplantan börjar också leverera en del.
den brukar jag torka.



Paprikorna som länge varit gröna
börjar nu bli röda.

Ha nu en riktigt skön fortsatt söndagskväll.
I morgon startar en ny vecka
och nya möjligheter och utmaningar.
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...