fredag 4 augusti 2017

Projektet fortsätter och skördetid!

Hej igen!
ja nu kom ovädret tillbaka så fick sätta mig,
en stund framför datorn.
Gårdagen innebar ju uppehåll
med projektet.
FYYYY!!!!
Vad det regnade.
OK, jag vet det är bra för växtligheten mm.
Men kul är det inte.
De här godisarna ville också vara med
på ett hörn


Projektet kunde fortsätta en stund idag
när vädret tillät.
Målning var min uppgift.
 Gäller att snabba innan regnet,
så det hinner torka .
 
Nu går det undan minsann.
Hej ohåå!
Nu har det tillkommit ett hyllplan
undertill också.
Men nu kom regnet så nu får
vi gå in en stund.
Attans också det är ju så kul....
vill bli färdig.
Hann skörda lite av hallonen  idag.
ser väl smaskigt ut.

Tomater mognar i mängder nu.


Snart dags att göra egna krossade tomater
till köttfärssåsen.
Dagens skörd.
Hallonen som inte äts upp
fryser jag in och skall användas
till mitt barnbarn Heddas
femårstårta i september. 
Nu har det slutat regna så då kan jag gå ut
till vårt projekt en stund.
Ha en fortsatt underbar fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...