fredag 11 augusti 2017

Fredagskväll den bästa.

 
Kikar in en stund så här på veckans bästa
fredagskväll, en underbar kväll
med hela helgen framför
sig eller hur?
Eftersom L står för matlagningen i kväll
så frächade jag upp hemmet lite
det var stort behov efter semester och
lata dagar.
Härligt att kunna gå ut i trädgården och plocka sig
en bukett.


 En bukett till vardagsrummet.
Astrarna har så härliga färger. 
Ser mörkt ut behöver nog piffa upp
med några kuddar i nån färg.
Men blommorna står ju för färginslaget.

Kakelugnsrummet ser också lite grått ut
kanske lite färg på
tabletterna inte skulle skada.
Ser ni veden?
Ja snart är tiden här då man får tända en brasa.
Men inte än, för visst är det sommar ännu?



De här kom med posten idag.
mina tool rack.
Som jag skall hänga upp på baksidan
av mitt planteringbord.
Så jag skall få lite ordning på mina
trädgårdsredskap.
 
Ja nu kurrar det i magen
undrar om
maten är färdig snart.
Men jag tar mig ett glas rött
så länge.
Ha en riktigt underbar fredagskväll
för det tänker jag ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...