torsdag 17 augusti 2017

Fontäner och bollkryss

Hej på er på torsdagskvällen, hopas ni mår någorlunda.
Man blir så ledsen över allt som händer
här i världen och nu Barcelonas tur
Usch  Usch.
Ni som följer mig har väl sett min fontän.
L var först ganska skeptisk till den.
Men när min var klar ville han också ha en
sådan i rosariet.
Så jag klickade hem en till honom också.
Jag började med att mura upp lite
stenar med cement.
 
 Sedan några rejäla stenar i som
håller den på plats.

En påse mindre stenar som döljer
pump medmera
samt lite vatten så var det klart
och L är mycket nöjd.
 

Nu kan man sitta i solstolarna
och höra vattenporlet.
Lätt att slumra till en stund då.
 
 
Var på stora varuhuset i helgen som gick.
fick med mig lite nytt till
 krukorna därifrån.

 Ett litet bollkryss fick ersätta en
lavendel som gett upp.

Gräs är fint att ha i krukor
på hösten.

Den här fick vara med på bild
men har varit med
länge och verkar tåla det mesta.
Ett bollkryss på trappen
blev det
petunian där hade också gett upp.


Ingången till växthuset
fick sig också
en uppfräschning.

De här fick också följa med hem
från stora varuhuset
Vardagsrummet behöver en uppfräschning
så här efter sommaren.
Några nya kuddfodral kan göra susen
hoppas jag.
Ha en trevlig kväll på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...