fredag 18 augusti 2017

Fredagsbukett och kräftor.

 Ja då var det fredag igen och fredagsbuketterna
är inplockade.
Ännu finns det lite och varje kvar att plocka in
från trädgården.
Det fick bli en bukett i urnan jag köpte
i Helsingör på midsommarafton.
Den har inte riktigt fått sin plats ännu.
 

Men eftersom jag råkade slå sönder den
stora glasvasen när jag skulle
diska den, så fick den sin
bukett idag.
Lite blandat med Astrar, Rosenskära
en päronkvist mm.


Buketten i vardagsrummet
fick Hortensia, Kärleksört och
några Hosta blad.

Här blev det en sommarbukett
några blåklint, luktärt
och aster.
Plockade ett gräs när jag var ute
på promenad.
Gillar verkligen gräs av olika slag.

For till Höråsens plantskola i Tvååker
i eftermiddags.
Skulle köpa mig ett Silverpäron
men tyvärr fanns det bara träd som var två meter höga
hemma för tillfället.
Så jag fick beställa ett mindre som
kommer om någon vecka.
Men som ni ser kom jag inte tomhänt hem
så i morgon blir det att plantera.
 En rudbeckia fick följa med.

 Krysantemum några gröna växter samt några gräs.
 Detta är dagens skörd av paprika.
Brukar strimla och frysa in och använda
i pajer och grytor.
 Här tillsammans med några
choklad färgade tomater.

Ni får ha en fantastisk fredagskväll.
Nu tänker jag och L ta oss an
de här godisarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...