lördag 25 maj 2019

Doft av Liljekonvalj och första Jordgubbarna.

Det finns väl inget som slår 
doften av
Liljekonvalj.
Var ute i skogen på mitt
lilla 
Konvaljställe och plockade
några buketter 
i går kväll.
Lupinerna ståtar i vackra 
färger ut med
vägrenerna nu också.
 Så det fick bli några sådana
buketter med.


Några fick sin plats
här inne.


Idag var det bakluckeloppis i
Varberg.
Det var inte så mycket folk,
men jag fick
sålt ganska bra ändå.
så skönt att bli av med en massa
pinaler som man inte
använder,
men som någon annan får glädje av.
 För min del blev det inte
så många
fynd den här gången,
men den här stompen fick följa
med hem
hela fem kronor fick jag betala.
Sedan har DollarStore öppnat i Varberg
denna veckan.
Så det fick bli ett besök
där, och givetvis
fick några bra ha grejor följa med hem.

Årets första svenska jordgubbar
fick det bli idag.

Man blir trött av Loppis
så lite vila
med jordgubbar och lite god lektyr
i växthuset fick
det bli.
Innan det var dags för plantering
av lite sommarblomster
Penseerna är inte
så roliga längre nu.

I växthuset växe det så det knakar
Gurkplantan har
blivit mycke kraftigare 
på en vecka.
Ha en trevlig lördagsafton.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...