söndag 5 maj 2019

Tupplur I växthuset!




Här i växthuset var det underbart med en
tupplur på eftermiddagen,
eftersom vi varit uppe tidigt
för avresa till Göteborg
Karate tävling för J.
Där mötte också kusin H upp med familj
så vi var många supportrar idag.

Full koncentration.
Tyvärr ingen bra bildkvalitet idag.

En match vunnen.
Sedan medalj utdelning.

För att återgå till växthuset
så har mina
Dalierötter som jag förodlat börjat
komma upp.

Luktärtorna växer så det knakar,
trots jag kapat dem en gång.

Petuniorna likaså.

Skall försöka mig på Svartkål
i år , får se hur det 
lyckas.
Asterplantor.
Zinneorna ser kraftfulla ut.

Sedan fick den här följa med hem
från handelsträdgården,
Årets perenn 
är den utsedd till.


Fick äntligen tag på Björnrot,
som jag letat.
Skall ha den som kantväxt på
framsidan.

Den här lilla Violen fick också följa med
hem.
Rabarber Rabarber.
Det blev årets första rabarberpaj
som vi smaskat i oss
i helgen.

Ha en trevlig söndagskväll!
Det blir det Fall för Vera
lite mysigt att
avsluta helgen med.
I morgon är det tandläkaren
fy fy fy.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...