onsdag 15 maj 2019

Fryser! Nu måste värmen komma!

 Dessa Styvmorsvioler som det 
finns en sådan
rikedom av i år, väcker verkligen
barndomsminnen.


Vi trotsade kylan och vinden och tog
hojen till Getteröns femte vik.
Det smakade gott 
med en Cesarsallad, men man behövde 
haft något varmt
att dricka till.

Naturen är underbart vacker där ute.

Här skymtar man färjan mellan Grenå
och Varberg komma in,
vilket snart är ett minne blott
då den skall
från Halmstad istället.

Triften blommar.

 Lite annat också .

Oj här var ju min finaste blomma,
men ser inte så glad ut,
vill inte vara med på 
bild.

Nu hoppas jag att det blir varmare till helgen
för nu börjar mina Petunior
blomma och vill ut.
 Tomatplantor , chili  som
nu snarast måste ut i
växthuset

Likaså Gurka och Paprikor väntar.
Ha en trevlig fortsatt
lillördag.
Nu skall jag tända en brasa och
ta mig ett glas vin.
Fryser
efter turen med hojen.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...