söndag 12 maj 2019

En tur på hojen och en Blyblomma.

Idag blev det äntligen en tur för mig där bak.
Turen gick till Apelviken
där dotter med 
familj
mötte upp.
Stegen gick mot Restaurang
Solviken.

Mysig restaurang
med 
fantastisk utsikt
över havet och  en massa
vindsurfare
Paddlare.



 Deras Wienersnitzlar
är underbart 
goda
och rejält tilltagna,
min var den minsta de andra 
tog en dubbelt så stor.
Man kan säga att man
blir mätt.
Lördagen började mycket trevligt
då vi var några
stycken som åkte till Strömma 
och åt frukost
och löste melodikrysset.
En mycke trevlig sak som de har där.
Kan rekomederas,
men man får vara ute i god tid
och boka för
det är väldigt populärt.
Häftig inredning en hall
helt i rosa.
 Frukostbuffe med hembakt bröd
och hemgjord
musli.
 Sedan har jag varit på Träslövsträdgård
och inhandlat en Blyblomma.
Den har ju blivit så populär, tydligen en
gammaldags krukväxt som
skall blomma
fint hela sommaren.

 Än så är det mest knoppar,
ja vi får väl se
om jag kan hålla den vid liv.

 Eftersom jag var ledig i fredags
så blev det en del
trädgårdsjobb.
Det blev en rostkant runt trädet på
framsidan också.
Rostkanten framför ormbunkarna 
framsidan är också
klar.
Tyvärr dålig bild.

Det finns alltid sådana där hörnen
i trädgården man
aldrig riktigt får till.
Men nu har
jag planterat lite och lagt några stenar
känns det bättre.

 Här är ett till hörne nere i trädgården vid
dynlådorna.
Där vi fått lägga stora järnbalkar
mot grannen , för att
hindra att hennes hav av kirskål 
kommer in till oss.
Svårt att dölja sådant, försökt med lite
Stilleben där också för att ögat 
skall nå det i stället.


Den gamla mangeln har
fått sig en blomma.


Min Skuggviol verkar ha klarat
vintern bra
i den baljan, jag planterade den
inför min
trädgårdsvisning förra sommaren.



 Väntar på att Klematisen skall
slå ut sina
klarblå blommor.



Buddha ser ut att må
bra.
En Hortensia har fått komma ut 
i krukan.
Den här vattenväxten mår inte så bra.
Den har tyvärr inte fått 
vatten på ett tag,
där den stod bortglömd i pannrummet.
Synd.
Undrar om jag får några hyresgäster
i år?
Ha en trevlig söndagskväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...