söndag 2 juni 2019

En tonåring ,några pizzor och fina morsdagsblommor.


Idag har vi firat en nybliven tonåring.
Hur kunde det gå så fort?
 Det var ju precis !!!!!


Älskade Jonte.
 Kusin Hedda uppvaktar.

 Som vanligt dukade vi upp
ett litet buffebord.
  Tårta med jordgubbar ett 
måste när man fyller
år i juni.


Det bästa vädret blev bra och
vi kunde sitta ute.
Det var mer än man hoppats på.


Gjorde en dukning inne också,
ifall vädret inte varit
med oss.
Kusiner chillar i växthuset
med mobilen så
klart.
I onsdags var vi ett gäng från
jobbet på Prostens 
Pizzeria
och lärde oss göra vår a egna pizzor.
Vi fick lära oss alla steg och
började med degen.
Något gott att dricka under lektionen
fick det bli.
Det fanns mycket godsaker att välja 
i mellan att ha på.

Man kunde ha tomatsås
eller blanco alltså
enbart cremefresch
men tomatsåsen var helt
underbart god.

Sedan in i den stekheta ugnen
ca 800 grader.
Här ser man några av resultaten.
Här mumsar vi i oss  med
stor aptit.
Mycket trevligt och gott var det.
Min son gratulerade mig förra
helgen när det
var morsdag med denna underbara växt.
Vilken färg! det värkar som 
fjärilarna älskar den.
 Den här fina krukan med
Chokladblomma i fick
jag av min dotter.
ser ni den söta lilla fågeln som tittar fram.
Ha en underbar söndagskväll.
Kramis!.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...