söndag 16 juni 2019

Fulaste midsommarstången och dansk provsmakning.

 Hejsan !
Igår var det åter en bakluckeloppis
i Varberg.
Dottern och jag fick sålt av oss lite 
pryttlar.
Jag hittade den här förskräckligt fula
midsommarstången där.
Den  var bara
Tvungen att följa med hem.
Den får stå i växthuset och
sprida glädje.
För in i huset kommer den
inte!
HA HA...

I fredags var det skolavslutning i Varberg.
J och jag åt vår traditionella
sommarlovslunch. 
Denna gången på Joels Brygga
i Träslövsläge.
Kan verkligen rekomendera detta
ställe.
Otroligt god lunchmat, mycket
prisvärt
och så blir man serverad till bordet.
J tog lax.
 Jag tog fläskkarre,
båda rätterna
var supergoda, sedan förutom
tre olika sallader och bröd
även en liten mousse 
till kaffet 
efteråt.
 
 Man kan sitta på bryggan
utomhus.
Med fin utsikt över vattnet
och Läjet.

 Sedan har vi haft två danska
gurkprovsmakare
på besök.
Maurits och Klara från Köpenhamn.
 Gurkorna fick godkänt

Idag stod det trädgårdsarbete på agendan
och så tjuvstartade vi med
sill o potati
för första gången i år.
Smakade ljuvligt.
Ja trädgårdsjobb stod på agendan.
Men vad hittade vi här?
 Nu försöker han gömma sig.
Avslöjad!
Ni får ha en riktigt god midsommarvecka.
Här är det snart nedräkning
till semester.
Två veckor bara, varav den ena kortvecka.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...