onsdag 15 januari 2020

Tulpanens Dag mm.

Idag är det ju Tulpanens dag,
men jag fick så fin
Tulpanbukett på min födelsedag
som står så vacker ännu,
så något sådant inköp blev det inte.

Amaryllisen som jag kapade av har
nu slagit ut.
vacker röd färg, även om jag
är lite allergisk mot 
rött just nu.

Om man vill införskaffa budget bukett,
          så skall det nog vara       
Krysantemum.
Den här buketten har stått sedan dagen innan
nyårsafton.
Eftersom jag köpt ny telefon,
så behövdes det nytt
skal och ett fodral,passade på
när Ideal of Sweden
hade köp tre för
 två.
Tycker de här blev jätte läckra.


Vill tipsa om denna realityserien Äkta Billgrens,
jag tycker den är jätte bra.
Eftersom den ligger på SVT play
så har Mr:L och
jag plöjt flera avsnitt redan.
Sdana här mörka regniga dagar
får man drömma sig
bort
med trädgårdsdrömmar.
Vallmo Amazing Grey kanske kan 
bli något, ser jätte
läcker ut.
Ja lillördag och det verkar som Mr:L
lagar paj, sedan ett avsnitt
Hamilton på CMore.
Trevlig Kväll!
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...