onsdag 22 januari 2020

En liten vovve och ett lästips.

Visst är han söt den lilla vovven.
Hansatt där på hallbordet
en dag när jag kom 
hem.
Jaha tänkte jag nu har Mr:L
varit upp på vinden
och blivit 
nostalgisk, men vovven får sitta där 
i lugn och ro.
Vovven kommer från Mr:L s morföräldrar
Nu har de Magnoliakvistarna jag
plockde in för någon 
vecka sedan
slagit ut.
Lite vår inomhus.


Lite vårligt på naglarna också.
Skönt att få bort
den röda 
färgen.
         Så till sist ett boktips.  
Om man som jag läser många deckare,
kan det vara trevligt
med 
något lättsammare ibland.
Kan rekomendera 
denna  
historien då.
Ha en trevlig onsdagskväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...