söndag 5 januari 2020

Lite gammal skåpsmat och lite nytt!



Nu var det länge sedan men det har varit fullt upp.
Så nu kommer en del gammal gammal 
skåpsmat.
Visar en bild på blommorna jag visade sist
den här står lika vackra
efter en vecka.
Jag har nämligen bytt upp min mobil
för att få bättre bilder.
En Iphone 11 pro,
känns bra
samt
att bilderna verkar bättre.

Klarare bild men de här tulpanerna är
inte så vackra längre.
 Finaste Lukas också lite klarare
med nya kamran.

Årets nyårsdukning blev så här.

Vi firade med goda vänner som
vanlig tradition
och vi hjälps åt med maten.
Investerade i några nya champagneglas 
i år för tyvärr har de andra gått
sönder.
Vi startade med champagne och
några mumsbitar.
Sedan hade A-C lagat en
fantastiskt god
skaldjurs cheesecake.
Till det serverades ett gott vitt vin.
Sedan lagade Mr:L och Mr:LT
en kalvfile Oscar.
Gott och lyxigt.
Till det ett gott Rött vin.
Som dessert hade vi Mr:L s parad dessert
Chokladmousse.
Men tyvärr blev bilden urkass, men god var den.
Proppmätta firade vi in tolvslaget.

På torsdagen var vi lite flytthjälp åt dottern med
familj som flyttade in
i en alldeles ny lägenhet, så fräsch och trevlig.


En sprillans ny TV skall installeras,
men med en elektriker
och en blivande civilinjengör
i familjen,
skall väl inte det 
vara något problem.


Sedan bjöds det på Pizza i stora
lass.


Sedan har vi en liten livrädd Sture
som inte förstår vad som 
pågår.

Sedan har vi järngänget från
Stockholm på
plats.
Här inspekteas J s nya rum.

Gårdagskvällen avslutade vi med
Belgiska våfflor med 
skaldjursröra,
det smakade godis.

Nu tror jag att jag skall ta mig an den här en stund
sedan vill nog killarna spela något spel
eller liknande.
Ha en trevlig Trettondagsafton.
Kramis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...