söndag 12 januari 2020

Smygfirat lite!

 Ja idag har det varit min dag.
Åren går och äldre blir man, men jag är tacksam 
för min ålder, tacksam att fått ännu ett
friskt och händelserikt år.
Eftersom jag fyller så nära efter jul brukar
jag fira lite senare i februari
med nära och kära.
Men lite smygfirades det idag .
Mr L bjöd på mig på Brunch
på Gästis cafe och
matsalar i varberg, ett jätte mysigt ställe.





Sedan överraskade han mig med en present
fast jag sagt att det inte 
behövdes.
Ett par fina örhängen från
Astrid och Agnes.
blev så glad 
och överaskad.
Sedan eftersom vi var i Varberg kikade
vi in hos dottern och då
överaskade
hon med en underbrt vacker tulpanbukett.
Samt tårta med fika
överaskades det också med.
Mycke trevligt med
lite smygfirande.
Gårdagen bestod av utstädning av julen,
så skönt att få bort allt,
som det är  mysigt när allt plockas fram.
Nu går vi mot våren.
Skönt med lite pastellfärger.
Lite nya fräscha växter i
fönstren.
Men fy då skymtar något rött kvarglömt
i uterummet.




Ha en trevig fortsatt söndagskväll.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...