söndag 26 januari 2020

Nyt snacks och en samling fröpåsar.

Fredagskvällen är ju spikad till 
På spåret.
Hos oss är det favoritprogrammet
och då brukar man ju
unna sig något
snacks.
Denna gången blev det denna nyheten,
den provsmakades till och med i
radion på fredags
eftermiddagen.
Samt att den bara kunde köpas på Hemmakväll
i nuläget.
Jag är ju ett fan av ostbågar
och denna får godkänt
av mig
Sött salt och krispigt.
Kan bli fler påsar.



Sedan gick jag all in på fröpåsar
som ni ser.
Halva priset på blomsterlandet
Mr:L beskrev det som
en hel kortlek
Ha Ha.
Så roligt nu kliar det i fingrarna
att börja förså.

Några nya Vallmo sorter .
De står inte länge
som snitt,
men kapslarna kan man ju också
torka och sätta i
buketter

Den här ser ju jätte
läcker ut.
En lite annorlunda sort av
Ringblomma.
Odlar alltid den för det var mammas
favorit.
Barndomsminnen.
Honungsfacilia
blir en nyhet för mig.
Igår var det besök på Stora varuhuset,
vi skall byta ut våra garderober
i sovrummet,
skall bli så roligt med lite nytt där,
de gamla håller på att
falla sönder.
Efter ett tag försvann herrarna, men dottern
och jag hittade dem här.
De påstod sig behöva vila.
Hi Hi.
Så här ser ritningen ut som gjordes,
och snart kommer
leveransen,
sen är det att sätta igång.
Mr: L behöver något att sysselsätta sig med
tycker jag....
Ja det har varit en shopping helg
kan man säga.
Lukas behövde ett nytt koppel
så det blev en tur till 
GEKÅS idag.
Lite annat än ett koppel
behövdes det ju
 såklart.

Avslutar med veckan helgbukett.
Ha en trevlig söndagskväll.
Kramis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...