onsdag 13 november 2019

Kunde inte vänta längre!

 Nu kunde jag inte vänta längre,
satte på lite julmusik
lågt lågt så att inte Mr L hör
för då tycker han att jag blivit tokig.
Blir alldeles varm i kroppen 
när jag hör
All I Want for Christmas is you'
tänker på min favorit 
julfilm
Love actually.
Arbetet med julkalenrarna fortskrider
nu har jag borrat 80 st hål
för ljusslingan.
Nu skall den målas en andra omgång.
Fortsättning följer.

Man kan tycka vad man vill om Ernst,
men den här boken 
ärliga material kan jag verkligen rekomendera.
Kanske ett julklappstips!
Små vättar kan man ju kanske 
tillverka som julpyssel.

Eller en vacker ängel.

Måste visa en bild på novemberkaktusen
i full blom.
Ett arv från mor, det är 11 år sedan
hon gick bort så
nog har jag förvaltat den väl.
Ett vackert minne.



Sedan kom den här med posten
idag,
alltid bra med tips vad man kan
förbereda i trädgården 
under vintern.
Ha en trevlig onsdagskväll,
här blir det mys 
framför TV med ett avsnitt avMotherFatherSon.
Kramis!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...