söndag 3 november 2019

En helg i skräckens tecken!

Ett Lisebergsbesök stod på programmet på lördagen,
trevligt så vackert dekorerat 
med alla pumpor
i mängder.
Här har H som försöker gömma sig
bakom sin scal.
 Det testades det en hel del åkattraktioner,
så klart.
H här med pappa med något som
killade imagen.
Mera vackra Pumpor
Mor och Dotter + något
skrämmande.
Fast de verkar ju ha trevligt.


Mera åk!
Det går för fort över,
tråkigt tycker H
Sedan åt vi på Lisebergsbanans 
Tågstation.
Denna gången blev det godsvagnen.

Själv intog jag en mycket god
bakad fläsksida.
Pommes som något Pumpa
liknande.
Barnefterrätt med ett öga i.
Huga!!!
fredagen när jag och H
var ensamma hade
föräldrarna fixat lite skaldjurs
frossa till oss.
läckert!
Till det så klart lite
skräckFanta.
Så här fint hade vår hyresgäst
pyntat när jag
kom hem på kvällen.
Idag var det dags för oss styrelsen
i Falconskonstklubben att
hänga upp alla tavlor vi köpt in, för visning
inför dragningen den 30 nov.
Så har man nästan en månad att beundra
objekten innan det är dags.



En hel del jobb med att få allt på
plats.

Efter det tog vi en runda i skogen
behöver lite 
material till kommande pyntning
med mera.
Mossa älskar mossa 
i mängder.
Mr L hittade lite favoritsvamp,
Så i morgon blir det
nog en soppa.
Tyvärr suddig bild.
Nu tänker jag sätta mig framför brasan
med den här boken.
Känner lite taggtråd i halsen,
så mys och vila
får det bli.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...