lördag 15 december 2018

Julgranen svimmade!



Ja där står hon grön och grann anno 2018,
Äntligen!!!
Vägen dit var lång denna gången
eller kanske lite extra 
jobbig.
Vi ställde granen på plats 
klädde den i går
kväll..
svimmade den, ja skratt åsido den
välte.
Så vi ställde den mot väggen,
så idag
avklädning  och påklädning igen med ny fot 
ihandlad av kära L.
  Men nu tronar fint med mina gamla 
fina kulor.
  Samt en och annan isprinsessa.

En gammal sliten ängel.

Gillar mina kulor med Elsa Beskow 
motiv.

Bakade en sockerkaka med saffran
och apelsin.
Färgen blev väldigt vacker.


Tyckte dock att den blev lite
torr.
Men den kanske saftar till sig.
L gillade den
i varje fall.

Blev så glad när jag tittade i ett av 
mina land och såg
att en av julrosorna börjat blomma
eller ja knoppas.

Ha en trevlig lördagskväll!
L bjuder på Pulled Pork,
Skall bli smaskens,
och det är nio dagar till jul
och jag jobbar bara tre av dem
så mysigt.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...