torsdag 20 december 2018

Julefrid börjar infinna sig!


God kväll mina vänner.
Nu är julefriden här.
 Jag har börjat min ledighet
tycker bäst om att 
vara ledig innan jul.
När min GOD JUL vepa kommer upp
då känns det att 
nu är det jul.

Den är så fin!
Inköpt hos Malin som har
Annies stuga i
Glommen för ett antal år sedan.

Köttbullarna klara.


Julkakorna klara.
Till jul är jag väldigt gammaldags
och kör gamla
klassiker.
Fruktkaka är ett måste för mig,
behöver bara den 
om så skulle  
vara.

Saffrasnittar och korinter.

Körde en latmansvariant av Biskvier,
gjorde dem långpanna.
Blev väldigt fula när jag skar dem
i bitar så de tål inte att visas
på bild, men förbaskat goda med hallonkräm i.
 Kokoskakor med choklad 
fick det bli.

Sedan måste småfåglarna ha sitt.

Jordnötter!
Köpte en ny på Granngården,
snygg men helt 
omöjlig att få i nötter i utan att
lägga hälften på marken.



En julkärve och det egengjorda
godiset .
Får se om kajorna tar det,
innan de små hinner
smaka.

Önskar er en trevlig
torsdagskväll.
Ikväll är det Ernst Jippie!!!!
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...