onsdag 5 december 2018

Hyacinter som doftar!



Detta mörker gör det omöjligt att fota,
det blir bara mörkt mörkt
men snart vänder det
härligt!
Dessa Hyacinterna som jag inhandlade till 1:a
advent, de är på upphällningen nu.
Men tänk de doftar!!!
De doftar jul.

Min fina Amaryllisbukett har slagit ut nu,
måste bar byta vatten
så den håller ett tag till.

Köksfönstret just nu.


Mitt Luciatåg får stå här i år.
Har inte funnit någon sådär passande 
plats ännu, fast jag
haft dem några
år.

Lite glögg och nötter har hittat hit,
ja några skumtomtar också.
Ha en trevlig onsdagskväll , jag skall
göra ett Italienskt bjudbröd
och sedan ser
vi på jägarna.
Fast först adventskalendern
jag tycker den är så 
mysig i år.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...